Google Adsense yayıncılarının kazançlarının hemen hemen tümünü gösterdikleri reklamların tıklanması ile elde ederler. TBM yani tıklama başına maliyet, reklamveren tarafından o reklamın tıklanması başına verilmesi belirlenmiş (reklamveren teklifi) rakamıdır. Reklam verilen kelimeye, reklam veren sayısına, reklam verenlerin teklif değerlerine göre her gün TBM ler değişebilir, sitelerin ziyaretçi sayılarının da her gün aynı olamayacağı düşünürse kazançlar günden güne değişiklik gösterecektir.

Google adsende yayıncıları kazançlarını en üst düzeye çıkarmak için, ziyaretçilerini arttırmaya çalışabilirler, reklamlarının site üzerindeki yerleşimlerini Adsense kurallarına uygun olmak şartıyla optimize edebilirler ve / veya TBM yükseltmek için gayret edebilirler. Site genelinde TBM yükseltmek demek, daha değerli ( tıklama başına daha çok kazandıran) reklamların görüntülenmesini sağlamak anlamına gelir. TBM genel anlamda sitenizin konusu/alanı ile ilgilidir. Haber sitelerinde her telden genel reklamlar çıkarken, tamamen otomobil içerikli bir sitede büyük oranda otomobil yetkili satıcıları, oto servisleri gibi daha yüksek reklam teklifleri olan reklamlar çıkacak dolayısı ile TBM daha yüksek olacaktır.

Yüksek TBM için karlı ve hareketli sektörlere yönelik site açmanız en mantıklısıdır. Seyahat, inşaat/emlak, otomotiv gibi… Ancak zaten mevcut bir siteniz var ise içeriklerinizi bu sektörlere doğru kaydırmak, bu alanlara yönelik yazılar eklemek sitenizin TBM ortalamasını yükseltmenize yardımcı olabilir. Örneğin haber sitenize; İstanbul Anadolu Yakası’nda devam eden konut projeleri, 2018 yılının en iyi 5 aile otomobili, Bu Kış Vizesiz ve Ucuza Seyahat Edebileceğiniz 20 Ülke, … gibi içerikler ekeleyerek daha değerli sayılabilecek reklamların sitenizde çıkmasına yardımcı olabilirsiniz.

Adsense raporlarınızdan çok düşük TBM değeri olan reklam alanlarınızı tespit edip bunları sitenizden kaldırmak da TBM ortalamanızı yükseltmenizi sağlayabilir. Yaptığınız bu tür değişiklikleri ve sonuçlarını sürekli olarak raporlarınızdan takip edip kazancınızı optimize edebilirsiniz.

Son olarak Adsense panelinde “Reklam inceleme merkezi” bölümünden, çok az kazandırdığını/kazandıracağını düşündüğünüz reklamların sitenizde görüntülenmesini engelleyebilirsiniz. Bu sayede bir miktar TBM artışı sağlamak mümkün olabilir.