Blog konusu bulmak pek çok blogger adayı için zor bir süreç haline gelebiliyor. Elbette mantıklı konu seçimi, blogun geleceği için kritik öneme sahip. Ancak bunun için çok da fazla zaman kaybetmemek gerekiyor. Çünkü blogunuzu açtıktan sonra yapılacak pek çok şey var, asıl macera ondan sonra başlıyor ve hevesinizi motivasyonunuzu uzun bir hazırlık süreciyle tüketmemeniz gerekiyor.

Artan site sayısı ile birlikte her geçen gün rekabet ciddi oranda artıyor. Arama sonuçlarında ilk sayfada, hatta ilk beş sonuç içerisinde yer almıyorsanız organik ziyaretçi almanız oldukça zor. Hedef kitlenizin okur kitlenizi haline gelmesi de benzerlerinden farklı, okuyana fayda sağlayan yazıları istikrarlı bir şekilde blogunuza ekleyip paylaşmanız ile zaman içinde oluşacak bir şey. En önemlisi bu süreçte motivasyonunuzu yitirmemek. O yüzden blogunuz için sürekli olarak yazıp paylaşabileceğiniz ve bundan keyif duyabileceğiniz bir konu bulmanız gerçekten önemli. Aynı zamanda bu konunun bir de hedef kitlesi mevcut olmalı, doğal olarak aranma hacmi olmalı.

En kolay şekilde blog konusu bulmak için blogger adayının önce kendine sorular sorması lazım. Benim hobilerim neler, arkadaşlarımla dostlarımla bir araya geldiğimde en çok hangi konular üzerine sohbet ediyoruz, en çok hangi siteleri ziyaret ediyorum, günlük hayatımda en çok hangi ürünleri kullanıyorum,.. gibi sorular. Bunlara verdiğiniz yanıtlar örneğin; hobim model uçaklar, arkadaşlarımla en çok borsadan konuşuyoruz, en çok teknoloji sitelerini ziyaret ediyorum, cep telefonu gün içinde adeta elime yapışık geziyorum 🙂 gibi olabilir. Alın size blog için konular. Bunları bir yere not edin. Sonra da hızlı bir değerlendirme yapın. Hangisinde en fazla rekabet var az çok tahmin edersiniz. Onu en baştan eleyin. Bu aşamada alt konulara odaklanın, ne kadar özelleşmiş bir alanda blogunuz olursa hedef kitleniz küçülür ama rekabette şansınız ve okur kitlenizin kalitesi o oranda artar. yani “model uçaklar” yerine “model uçak yapımı” ya da “model uçak tamiri” şeklinde konu seçimi daha mantıklı olacaktır. Bu daha özelleşmiş blog konularınızı Google Arama Trendleri sayfasında sorgulatarak arama hacimlerini görebilirsiniz. Direkt olarak aranma sayılarını vermediğinden arama kutusuna bunları aralarına virgül koyarak birlikte sorgulatırsanız karşılaştırma yapma şansınız olur. Kimisi için yeterli arama hacmi yok diyecektir. Bunlardan vazgeçersiniz.  Sonuç sayfasında her kelime yada kelime grubu için yükselen aramaları da görme şansınız var bu da size fikir verebilir.

blog konusu bulmak için google trends kullanımı

Google Trends üzerinde ülke ve zaman dilimi seçerek yerel / güncel bir değerlendirme yapmak mümkün.

Yaptığınız liste üzerinden sürekli olarak elediklerinizin üzerini çizin ve yeni fikirler oluştuysa onları listeye ekleyerek devam edin. Sonuçta kalanlar arasında yazma konusunda sizde en çok heves yaratan, en fazla içerik üretme potansiyeli gördüğünüzü seçin. Tüm bunlar için 3-5 günden daha fazla vakit harcamayın. Daha blog için adres bulmak gibi önemli bir iş sizi bekliyor! 🙂