Evergreen content, web sitelerine sürekli olarak ziyaretçi sağlama potansiyeline sahip kolay eskimeyen içeriklerdir. İngilizce olan bu kelimeyi hep yeşil, her daim yeşil olarak dilimize çevirebiliriz. Bu kelimeyi/kavramı daha iyi açıklamak için ağaçları örnek verebiliriz. Siteleri ağaca, içerikleri de yapraklara benzetebiliriz.  Pek çok içerik kolayca eskir, bugün popüler iken yarın adeta çöp olur, tıpkı sonbaharda sararıp dökğlen yapraklar gibi… Haber ve magazin içerikleri buna örnektir. Bazı içerikler ise hemen her zaman güncelliğini korur, kolay kolay kolay eskimez. Tıpkı çam ağaçlarının iğneli yaprakları gibi… Yemek tarifleri, püf noktaları, genel anlamda ansiklopedik bilgiler buna örnek olarak verilebilir.

Evergreen content yani kısaca (kolay) eskimeyen içerikler bir web sitesine uzun süre ziyaretçi sağlamada etkili olabilir. Haber gibi her gün her saat her dakika emek isteyip hızla tüketilen, yarın önemi ve değeri neredeyse kalmayan içerikler yerine evergreeen content sayılacak konuları içeren siteler hazırlamak yavaş ancak daha sağlam temellere oturmuş, trendlerdeki değişikliklerin ziyaretçi sayılarını hızla dalgalandırmadığı, vurmadığı uzun ömürlü başarılı projeler için doğru bir yol olabilir. Bu tamamen bir tercih meselesidir…

Popüler güncel içerikle yüksek hit hedefi mi yoksa evergreen content ile ziyaretçisi yavaş yavaş artan ve emin adımlarla uzun vadede daha kalıcı başarıya ilerleyen bir site mi?