Mikro Site, herhangi bir web sitesinden çok daha sınırlı bir amaçla hazırlanmış, bir ya da az sayıda sayfası olan genellikle görsel ve bilgi yönü ağır basan sitelerdir. Özellikle, firmalar tek bir ürün ya da ürün grubunu tanıtmak, markalar hazırladıkları bir kampanyayı duyurmak ya da inşaat firmaları tek bir projelerini tanıtmak için mikro site kullanmayı tercih ederler. Amaç; ürün, hizmet, proje ya da kampanyanın etkin tanıtımıdır. Mikro siteye giren ziyaretçi direkt olarak ulaşmak istediği içerikle karşılaşır.

Genellikle mikro site için seçilen alan adları direkt olarak tanıtılan ürün, kampanya ya da hizmetin direkt olarak adıdır. Bu sayede web aramalarında siteye ulaşılma şansı da artar.

Bir firma ya da markanın kendi web sitesi yerine bir mikro site yani ayrı bir site açmasındaki en önemli etken, öne çıkarılmak tanıtılmak istenen ürün, hizmet ya da projenin  onunla direkt ilgili olmayan diğer pek çok içerik arasında kaybolmasının istenmemesidir.

Örneğin; pek çok ilde konut  projeleri olan büyük bir inşaat firmasının, bodrumda yapacağı lüks bir site projesi için mikro site yaptırması oldukça mantıklıdır. Bu sayede bodrumdaki bu proje için yapılan tüm tanıtımlarda bu mikro sitenin web adresi kullanılır. Proje ile ilgilenen, bilgi almak isteye kişiler direkt olarak bu web adresine girer ya da arama motorunda projenin adını yazarak bu web sitesine erişir. Bu sayede, potansiyel müşterilerin, satılması amaçlanan ürün ya da hizmetle ilgili bilgilere erişimi kolaylaştırılmış olur. Bu da tanıtım çalışmalarının satışa dönüşmesinde şüphesiz etkili olacaktır.