Erdem Şimşek

Kişisel Blog ( Webmaster & SEO yazıları )

Webmaster

Hemen çıkma oranı nasıl düşürülür ?

Hemen çıkma oranı, web sitelerinden daha iyi performansı elde etmek isteyenler için son özellikle son yıllarda oldukça önem kazanan bir metrik. Kısaca hemen çıkma oranı, site ziyaretçilerinin ikinci bir sayfa gezmeden, web sitesini girdikleri sayfadan terk etme oranıdır. Bu oran ne kadar düşükse o kadar iyidir diyebiliriz…

Hemen çıkma oranı (ingilizce karşılığı bounce rate olarak geçmektedir) düşük sitelerin Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda gelme ihtimalinin daha fazla olması şeklinde kesin olmayan bir kanaat bulunmaktadır. Google tarafından bu metriğin bir kalite göstergesi olarak algılandığı düşünülmektedir. Çünkü bir kişi arama motorunda arattığı bir şeyle ilgili sonuçlar arasından tıklayıp girdiği sitede, zaman geçirip birden fazla sayfa geziyorsa bu onun “aradığı şeyi sitede bulduğu” konusunda önemli bir göstergedir.

Yukarıda saydığım nedenlerle web sitesi sahipleri, yöneticileri sürekli olarak bu oranın düşürülmesi, düşük seviyede tutulması için gayret ederler. Web sitesinin türüne, içerik kalitesine ve ziyaretçi profiline göre ideal hemen çıkma oranı beklentisi farklı olmalıdır. Örneğin; Herhangi bir firmanın telefon numarasını bulmak amacıyla arama motorundan arama yaparak firma rehberi içerikli herhangi bir sitedeki ilgili sayfaya ulaşan ziyaretçi buradan telefon numarasını öğrenip siteyi aynı sayfadan hemen terk edebilir. Aynı firma rehberi siteye firmasını eklemek amacı ile ulaşan bir firma sahibi ise muhtemelen ana sayfa, firma ekleme formu, bilgi onay sayfası v.b. en az 2-3 sayfayı gezmeden siteyi terk etmeyecektir.

Hemen Çıkma Oranını Düşürmek İçin Öneriler

Alakalı-benzer içeriklere bağlantılar (linkler) tercihen sayfalarınızın altında ziyaretçinin ilgisini çekecek şekilde bulunsun.

Anlatım bozuklukları, yazım hataları, çok uzun paragraflar, gereksiz detaylar gibi okuyan ziyaretçilerin sitenizi sıkılıp sitenizi çabuk terk etmesine neden olabilecek şeyleri yazılarınızı gözden geçirip düzelterek ortadan kaldırmaya çalışabilirsiniz.

Ziyaretçiler geç açılan sitelerden hızlıca kaçma eğilimindedirler. Sitenizin hızlı açılması için gerekli optimizasyonları yapmayı ihmal etmeyin.

Siteniz, blogunuz belirli bir konuda ise, mümkün olduğunca konudan sapmadan aynı alanda yazılara yer verin. Örneğin siteniz seo alanında ise webmaster, bloglar, e-ticaret, sosyal medya, mobil yaşam ya da teknolojiden bahseden yazılar uygun olmakla birlikte dekorasyon ya da evcil hayvan bakımı ile ilgili yazılar yayın çizgisine uyumsuz kalacaktır. Genel konusu dışındaki içeriklerden siteye gelen ziyaretçilerin hemen çıkma oranı yüksek olacak bu da sitenin bu konudaki değerlerini olumsuz etkileyebilecektir.

Site formatınız uygun ise foto galeri kullanmak ziyaretçilerin sayfa gezinme sayısını arttırarak hemen çıkma oranını düşürmenize yardımcı olabilir.

Kullanıcı deneyimi için çok olumlu kabul edilmese de site içi linkleri yeni sayfada açtırmak hemen çıkma oranını iyileştirmek için kullanılabilir.

Sitenizin hemen çıkma oranını, bunu düşürmek için uyguladığınız yöntemleri ve sonuçlarını aşağıdaki yorum bölümünde paylaşarak bu içeriğe katkıda bulunabilirsiniz.

2 Comments

  1. Hemen çıkma oranıyla ilgili geçen sene biraz çalışmıştım. %90’a yakın olan hemen çıkma oranını sizin de yazdığınız gibi bazı şeyleri değiştirerek düşürmeye karar verdim. Ve çok kısa bir sürede %3’e düştü. Şimdiyse %1’in altında. 0 olmasını muhtemelen bazı spamci sitelerin otomatik botları engelliyor. Fakat başka bir sitemde %80’lerde olan hemen çıkma oranını ne yaptıysam da düşüremedim. Sebebini hala araştırıyorum. Değerli bilgiler için teşekkürler.

    • Tecrübenizi paylaştığınız için ben teşekkür ederim. Özellikle hemen çıkma oranını %90’dan %1’e düşürdüğünüz sitenin hangi konuda olduğunu gerçekten merak ettim. Keşke bu bilgiyi de paylaşmış olsaydınız.

Leave a Reply

Theme by Anders Norén